Regulamin Poradni Centrum Terapii Manualnej Witold Sodel Sp. z o.o.
1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy regulamin określa zasady funkcjonowania Prywatnej Poradni Medycznej (zwanej dalej „Poradnią”) oraz prawa i obowiązki pracowników, pacjentów i osób towarzyszących.
1.2. Poradnia świadczy usługi medyczne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami etyki zawodowej.
2. Godziny pracy
2.1. Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 20:00.
2.2. W soboty, niedziele oraz święta Poradnia jest nieczynna, z wyjątkiem sytuacji wyjątkowych, o których pacjenci będą informowani z wyprzedzeniem.
3. Rejestracja pacjentów
3.1. Rejestracja pacjentów odbywa się telefonicznie, osobiście w Poradni lub za pośrednictwem systemu elektronicznego.
3.2. Pacjent zobowiązany jest do podania niezbędnych danych osobowych oraz informacji zdrowotnych podczas rejestracji.
3.3. W przypadku niemożności przybycia na umówioną wizytę, pacjent proszony jest o poinformowanie Poradni nie później niż 24 godziny przed planowaną wizytą.
4. Prawa i obowiązki pacjentów
4.1. Pacjenci mają prawo do:
uzyskania pełnej informacji na temat stanu zdrowia i proponowanych metod leczenia,
wyrażania zgody na proste i zrozumiałe zrozumienie świadczonej opieki medycznej,
poszanowania swojej godności i prywatności,
zgłaszania skarg i wniosków dotyczących świadczonych usług.
4.2. Pacjenci są zobowiązani do:
przestrzegania ustalonych terminów wizyt,
informowania pracowników Poradni o zmianach w stanie zdrowia oraz o wszelkich alergiach lub niepożądanych reakcjach na leki,
zachowania się w sposób, który nie zakłóca pracy Poradni oraz nie wpłyną na komfort innych pacjentów.
5. Prawa i obowiązki pracowników
5.1. Pracownicy Poradni zobowiązani są do:
przestrzegania zasad etyki zawodowej i obowiązujących przepisów prawa,
zapewnienia pacjentom odpowiedniej jakości usług medycznych,
szanowania prywatności pacjentów oraz tajemnicy lekarskiej.
5.2. Pracownicy mają prawo do:
otrzymania niezbędnych informacji dotyczących pacjentów w celu wykonania zgodnych z obowiązującymi standardami usług medycznych,
zgłaszania potrzeb dotyczących dalszego kształcenia i rozwoju zawodowego.
6. Skargi i odwołania
6.1. Pacjenci mają prawo do zgłaszania skarg dotyczących jakości świadczonych usług oraz zachowania personelu.
6.2. Skargi można zgłaszać osobiście, drogą elektroniczną (e-mail) lub telefonicznie.
6.3. Poradnia zobowiązuje się do rozpatrzenia skarg w terminie 14 dni roboczych i udzielenia odpowiedzi pacjentowi.
7. Postanowienia końcowe
7.1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia i jest dostępny dla pacjentów w siedzibie Poradni oraz na stronie internetowej.
7.2. Zarząd Poradni zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie, o czym pacjenci będą informowani na bieżąco.